Căldura toropitoare a primelor zile de septembrie. Fâşâitul neîntrerupt al ventilatorului.
Lumina filtrată prin fâşiile portocalii ale jaluzelelor. Parfumul strugurilor
pătrunzând prin fereastra crăpată. Un stol de raţe sălbatice traversând o bucată
de cer. Degetele ei alunecând peste moliciunea braţului, mângâietor. Gândul ei
că aceasta este o mână străină, mâna lui, mână despre care ea nu ştie nimic:
nici de unde vine, nici încotro se îndreaptă. Palma ei strângându-i uşor sânul,
apoi jucându-se cu sfârcul întărit. Şi, dincolo de ecran, chipul lui imobil.
Chipul lui care nu lasă să se ghicească nici bucurie, nici tristeţe, nici măcar
nerăbdare. Chipul lui învăluit în rotocoale de fum, mâna lui încleştată pe
paharul de whisky, degetele lui ţinând ţigara de foi, faianţa albă, ca de
spital, din spatele lui, un colţ de aragaz de care stă agăţat un şorţ de
bucătărie roz, masa cu vaza plină cu flori de câmp, chiuveta pe care stau
aruncate câteva vase murdare. În fiecare sâmbătă, la ora aceasta, e singur.
Singur cu ea.
Foto: Lucian Petru Goja |
Uneori stau pur şi simplu şi se privesc. Au încercat să stea de vorbă, dar
au constatat că nu au prea multe să-şi spună. De fiecare dată, se blochează
într-un punct. În punctul în care ea îi cere să îi vorbească despre el. Ea a
vrut să umple golul acela şi i-a povestit despre ea. Despre copilăria ei,
despre mama, despre primul ei iubit, despre singurătatea ei. Dar faţa lui
rămânea la fel de impasibilă, doar scrumiera se umplea cu mucuri de ţigară. Aşa
că acum tac amândoi. Uneori, ea se dezbracă şi se masturbează. Alteori nu. Dar
în fiecare sâmbătă, la ora 5 după-amiaza, cei doi îşi deschid calculatoarele şi
camerele de luat vederi.
O sonerie. Femeia îşi ia capotul de casă, îşi leagă cordonul şi merge să
deschidă uşa. E vecinul de palier, cel despre care a crezut întotdeauna că e
puţin întârziat mintal:
-Domnişoară, am tot vrut să-ţi spun: nu-ţi mai lăsa bicicleta pe scară.
Poate ţi-o fură cineva!
-Dar e legată...
-Chiar şi aşa. Mai bine bag-o în casă, e mai sigur.
-Lăsaţi, că e bine aşa. În casă nu prea am loc, răspunde ea, agasată, şi
închide uşa.
Femeia vine în faţa calculatorului. El e tot acolo, fumînd. Ia o gură de
whisky şi priveşte în cameră. Totul e ca mai înainte, dar ea nu mai are chef să
se dezbrace.
Săptămâna pare să se târâie, căldura e încă prea mare, zilele trec prea
încet, serile sunt melancolice. Sâmbăta se lasă aşteptată. Întâmpină ora 5
goală, cu o ţigară între degete. De când a apărut el, s-a apucat şi ea de
fumat. În loc de whisky, are limonadă. La 5 fix, figura lui apare pe ecran.
Nici măcar nu se salută, între ei cuvintele nu-şi au locul. Ea îl priveşte,
aşteaptă un gest, o dorinţă, o cerere, o afirmaţie. Îşi ridică picioarele pe
canapeaua de piele şi şi le înconjură cu braţele. Îşi sprijină bărbia de
genunchi şi nu îşi ia ochii de la ecran. Dincolo de el, doi ochi ascunşi de
fum.
Ea a deshis uşa larg şi a apărut goală în faţa bărbatului din vecini. Gura
lui deschisă, privirea lui fixată pe sânii ei, cuvintele înghiţite. Ea îl
prinde de mână cu un gest repezit şi îl trage în casă. Închide uşa, apoi îl
împinge uşor pe canapeaua de piele. Ea îl domină, obţine ce vrea, apoi îl dă
afară cu un gest la fel de surprinzător ca la sosire. Dincolo de ecran, cineva
îşi termină ţigara şi whisky-ul din pahar. Apoi, ecranul se stinge.
Fâşâitul ventilatorului se aude clar în liniştea casei. Lumina filtrată
prin jaluzele se stinge încet, încet. O pală de vânt aduce în casă parfum de
struguri copţi. O femeie îşi sprijină fruntea de geam şi priveşte cerul. Acum
nu mai aşteaptă nimic.
Niciun comentariu: